Síla remarketingu aneb má to smysl?

Získávat stále nové zákazníky může být mnohem složitější a nákladnější než udržet si ty staré. Jak tohle implementovat v praxi a co remarketing může znamenat pro váš byznys?

Remarketingové kampaně vznikly v roce 2010 a každým rokem nabízejí víc možností pro lepší fungování vašeho podnikání. Remarketing používá stále více internetových obchodů, firem a zkušených marketingových agentur. Jedná se o efektivní opakovaný marketing, který umožní cíleně zobrazovat reklamy lidem, kteří již v minulosti navštívili vaše webové stránky. Jednoduše řečeno je remarketing cílená reklama na lidi, kteří již navštívili váš web. V čem tedy spočívá smysl jeho používání? Předchozí návštěvníci vaší stránky dali najevo zájem o váš nabízený produkt nebo službu, což do budoucnu zvyšuje reálnou možnost konverze.

Výhody remarketingu 

Výhodou je to, že můžete reklamu přesněji zacílit. Už totiž víte, kdo je váš cílový zákazník a s touto informací můžete dále pracovat. Návratnost investice vložená do remarketingu bude tedy vyšší než reklama cílená plošně na publikum. Další značnou výhodou je, že platíte pouze za proklik na váš web (CPC = cost per click), nikoliv za zobrazení (CPV = cost per view).

Zdroj: Freepik

Dynamický a klasický remarketing

Dynamický remarketing funguje na stejném principu jako klasický, s tím rozdílem, že má navíc jednu zásadní funkci. A to, že vašemu zákazníkovi zobrazí produkty, které si prohlížel právě na vašem e-shopu. Zatímco klasický remarketing zobrazí reklamy uživatelů, kteří vás navštívili již v minulosti.

Jak funguje remarketing

Nejčastěji využívané kampaně jsou PPC Google Adwords nebo Seznam Sklik (tzv. retargeting), YouTube a také Facebook má svůj remarketing. U všech zmíněných reklam je potřeba vložit na web remarketingový kód, který lze identifikovat podle tzv. cookies. Takový návštěvník se pak uloží do publika seznamu návštěvníků. Jako všechny reklamy je nutné měřit, tak ani remarketing není výjimkou. Typickým příkladem může být Google Analytics.

Zdroj: Pexels

Remarketingové reklamy jsou většinou ve formě bannerů a nemusíte se bát jejich složitostí, dokáže je vytvořit i začátečník. Není třeba vytvářet každý banner zvlášť dle různých velikostí, jelikož se reklamní prostor sám přizpůsobí. Stačí přidat logo, vymyslet reklamní text a přidat jeden obrázek o rozměrech 1200 x 628.

Zdroj: Freepik

Možná jste už zjistili, že některé weby a e-shopy vás „pronásledují“ a reklamy jsou na každém kroku. Vše, co v dnešní době vyhledáváte, k vám později může „přicházet“ jako remarketingová, případně retargetingová kampaň.

Jak remarketing využít

Navštívili vás zákazníci, ale zboží nechali v košíku nebo si ani nic nevybrali? Můžete jim dát o sobě vědět nebo připomenout daný produkt i v dlouhodobém horizontu. Popřípadě jim nabídnout slevu či dopravu zdarma.

Zdroj: Digital Marketer

Po nějaké době připomeňte zákazníkovi také opakovaný nákup, například u Rohlík.cz , je e-mail marketing velmi povedený. Vždy vás upozorní na slevy u zboží, které jste již zakoupili a navrhne, jaké potraviny ve vaší lednici už musejí chybět. 

U některých produktů, především těch drahých platí, že čím je delší prodleva mezi prvotním impulzem k nákupu a samotným nákupem, tím lépe. Zákazníci se u drahých věcí potřebují rozhodnout a porovnat cenovou nabídku na trhu. Záleží, co nabízíte a podle toho musíte zvolit tu správnou strategii.

4 nejčastější chyby při remarketingu:

  1. Nemáte nastavený Facebook pixel.
  2. Posíláte zákazníkům denně obtěžující e-maily.
  3. Zapomínáte na své loajální zákazníky.
  4. Nevyužíváte segmentaci publik.

Závěrem

Pokud se správně naučíte pracovat s remarketingem může se z něj stát velmi nápomocná strategie vašeho marketingu. Máte díky tomu možnost svým zákazníkům nebo potencionálním zákazníkům připomenout vaši značku, službu nebo produkt.