Recenze knihy: Marketingové myšlení

Zajímáte se o marketing a hledáte další zdroj vzdělávání či nový úhel pohledu na své dosavadní podnikání? Máme pro vás knižní tip. Řeč bude o knize Marketingové myšlení od Petera Matiska, marketingového konzultanta a IT specialisty. Přečtěte si naši recenzi a zjistěte, jak vám naše knížka může pomoci v podnikání a rozvoji značky.

Mnoho z vás asi ví, že v nabídce našich služeb a produktů se nachází také druhé rozšířené vydání knihy Marketingové myšlení (2020) od autora Petera Matiska. Abychom vás navnadili na čtení knížky, připravili jsme pro vás obsáhlou recenzi, která shrnuje nejen obsah a cíl knihy, ale také ukazuje seznam jednotlivých kapitol a dává doporučení pro čtenáře.

NÁKUP knížky zde.

O čem je kniha?

Kniha Marketingové myšlení vznikla na základě mnohaletého studia a aktivního využívání marketingu v praxi zejména u menších firem a začínajících podnikatelů. Shrnuje zajímavé poznatky z marketingu, start-upů, nákupního chování a psychologických efektů u zákazníků. Na marketing nahlíží v širších souvislostech, než je u knih v této kategorii zvykem, a proto se zde setkáte s protnutím online marketingu a osobního marketingu v teoretické i praktické linii.

Co je cílem knihy?

Kniha Marketingové myšlení si klade za cíl zaměřit se na podstatné základy úspěšného podnikání a marketingu. Tím je přístup, způsob práce a především marketingové myšlení. Knížka chce představit systém uvažování, který vám pomůže vytvořit byznys na pevných základech.

Všechny nástroje, které máme pro podnikání k dispozici, můžou sloužit efektivně, když je umíme kreativně využít. V opačném případě budou jenom drahým nákladem bez významných výsledků. Začněme tedy budovat podnikání od podstatných základů, které nás budou i nadále doprovázet. Když je máme, budou pro nás užitečné i všechny ostatní knihy o marketingových nástrojích, protože budeme vědět, jak a hlavně proč je použít,“ doplňuje autor Peter Matisko.

Co se v ní čtenáři dozví

Můžete se těšit na ilustraci marketingu v praxi a zajímavé příběhy z byznys prostředí. Nebudeme ovšem mluvit pouze o správné prezentaci značky, produktů či služeb, ale také o zákaznících co jsou jejich potřeby, jak vnímají trh a co hledají. Díky tomu vás seznámíme s faktory, které ovlivňují jejich rozhodnutí (nákupní chování) a ukážeme si různé psychologické efekty, které hrají důležitou roli při každodenních volbách a nákupech. Očekávat můžete i různé iracionální perličky, které vám pomohou lépe pochopit, co se děje v hlavě zákazníků.

Pro koho je kniha vhodná

Kniha Marketingové myšlení je určená pro všechny podnikatele, markeťáky, obchodní zástupce a zkrátka všechny, kteří chtějí vědět, jak se lépe prezentovat na trhu, jak být jeden krok před konkurencí a budovat podnikání na pevných základech. Nezáleží na tom, zda s podnikáním teprve začínáte, nebo už jste ostřílení profesionálové – v obou případech získáte novou perspektivu a inspiraci, jak dělat věci efektivněji.

Jakým způsobem se dá číst

Knížku můžete číst nejen chronologicky, ale také přeskakovat pouze ke kapitolám, které jsou pro vás relevantní. Přestože na sebe logicky navazují, každá z nich stojí jako samostatný celek. A protože je kniha poměrně obsáhlá a informacemi nabytá, doporučujeme si barevně podtrhávat či vyznačovat důležité pasáže, popřípadě si je označit záložkami. Pomůže vám to v orientaci i k lepšímu zapamatování obsahu.

O autorovi

Autorem knížky Marketingové myšlení je Ing. Peter Matisko Ph.D. Přestože Peter v Praze vystudoval Fakultu elektrotechnickou se zaměřením na řidící techniku, kybernetiku a aplikovanou matematiku, marketing a prodej ho vždy lákaly. To ho přivedlo k desítkám projektů, během kterých pomáhal začínajícím podnikatelům k efektivnějšímu marketingu a budování úspěšnějšího podniku.

Je to právě kombinace techniky, analytického myšlení a marketingu, která Peterovi umožnila prezentovat unikátní sadu dovedností a zkušeností, kterou ocení nejedna firma. Díky svému know-how je schopný vytvořit na míru nejrůznější marketingové kampaně, firemní koncepty nebo zdokonalit interní procesy.

V současné době je Peter marketingový a IT specialista, který rovněž působí jako učitel marketingu a technologie na univerzitě VŠEM.

Propojte se s Peterem na LinkedInu.

Technické specifikace:

• Autor: Peter Matisko
  • Rok vydání: 2020
  • Číslo vydání: druhé rozšířené vydání
  • Počet stran: 346
  • Barva stránek: černobílé
  • Vazba: matná

Obsah knihy

Kapitoly:

• Proč vznikla tato kniha? …. 1
  • Jak je to s mírou úspěchu na trhu? …. 11
  • Je orientace pouze na výsledky ten správný přístup? …. 27
  • Proč nezaměňovat kauzalitu a korelaci ….36
  • Proč je důležité vysvětlit „proč“ …. 45
  • Módní pojmy v podnikání a jak je chápat …. 51
  • Vědí zákazníci, co chtějí? ….68
  • Trochu marketingové teorie a její vývoj ….76
  • Difuze inovací ….88
  • Fáze nákupního procesu a marketing ….101
  • Predikovatelně iracionální …. 135
  • Osobní marketing…. 182
  • Online marketing….242
  • Marketingové procesy….279
  • Na závěr pár tipů, jak dál …. 328

Pokud vás kniha zaujala a máte pocit, že by vám mohla pomoci v rozvíjení vašeho podnikání, nákup můžete provést zde. V případě jakýchkoliv dotazů ke knize neváhejte napsat na e-mail autora peter.matisko@cyberma.cz .

Budeme se těšit na vaše dotazy a zpětnou vazbu.