Je orientace na výsledky ten správný přístup?

orientace na výsledkyPočítají se přece jenom výsledky

V moderním západním světě se vše točí kolem výsledků. Už od základní školy si všichni zvykáme na hodnocení výsledků. Učitelé nezajímá, jestli vám horší známka dopomohla k pochopení nebo jste se díky ní naučili něco nového. Výsledek je v klasifikaci a podílí se na celkovém hodnocení bez ohledu na aktuální stav vašich znalostí.

Sliby výsledků zakrývají absenci “proč”

Marketingové agentury se předhánějí ve slibování návratnosti a pozitivních ROI. Jsme posedlí výsledkem, i tehdy když ani nevíme, proč ho chceme dosáhnout. Je to ten správný přístup? Málokdo o něm pochybuje a na první pohled se jeví velmi logicky.

Od marketingové agentury chceme zákazníky za co nejnižší náklady. Může tento požadavek agentura splnit? Samozřejmě nemůže. Prodej závisí na vás, ne na agentuře!

Co je špatně na orientaci na výsledek?

Důležitým pozorováním je, že výsledek je pouhý okamžik. Vyhráli jste zápas, získali ocenění, vydělali spoustu peněz? Ptáte se: „Ale co teď?” Je smyslem života tento krátký okamžik výsledku? A co všechny ostatní okamžiky? Jak je vnímáme a jak jsou důležité?

Výsledek nás nutí napínat pozornost na kratičký okamžik. Když jsme úspěšní, máme radost na chvíli. A co pak? Když nejsme úspěšní, jsme zklamaní a frustrovaní z celé té těžké cesty k výsledku, který se nepovedl.

Cesta je víc než výsledek

Výsledky jsou rozhodně důležité, ale jsou nejdůležitější? Odpovězte si na otázku, jestli je důležitý celý život, nebo jenom pár okamžiků v něm. Chceme žít každý den, nebo jenom přežívat s vidinou výsledku někde v budoucnu?

konecne-patekKonečně pátek! Slogan nenaplněného života

Určitě máte ve svém okolí lidi, kteří v pátek sdílejí obrázek “Konečně pátek” a v pondělí ráno “Zase to mizerné pondělí“. Život těchto lidí je složen z vidiny víkendu, který často stejně promarní. Samozřejmě že jde žít lépe a šťastněji!

Orientace na práci a zlepšování se

Možná se ptáte, když ne výsledky, co tedy zasluhuje naši pozornost? Je to cesta k výsledkům, na které najdeme něco pro sebe. Ať už jsou to nové zkušenosti, zajímaví lidé, nové technologie či náš vlastní pokrok.

Pokud se ženeme za výsledky cestou, na které není nic pro nás, pak je tato cesta dokonalým utrpením a pokazí nám i radost z výsledků. Každá překážka nás bude víc a víc odrazovat, budeme zpochybňovat vytyčené cíle a spousta z nás takovou cestu prostě vzdá – fyzicky, nebo mentálně.

Marketingové myšlení a podnikání

Když se rozhodneme implementovat Marketingové myšlení do našeho podnikání, pomůže nám objevit a definovat cestu, která nás bude bavit a naplňovat každý den. A o tom šťastný život je! Těšit se z každé nové zkušenosti a oceňovat chyby, které nás posouvají dál.

Výsledky se dostaví díky správné cestě a neustále aktualizované mentální mapě. Naším cílem je pomoci vám na této cestě. Neslibujeme vám dosažení cíle, protože to jednoduše není možné. Kroky k úspěchu musíte učinit vy sami. Pokud vám někdo slibuje něco jiného, pak stojí za zvážení, zda mluví pravdu.

Shrnutí

Zaměření na výsledky je nám vlastní a jsme k tomuto přístupu vychovávaní už od malička. Pouze výsledky se hodnotí a cesta k nim nikoho nezajímá. Tento přístup je zdrojem frustrace, zklamání a často rezignace.
Představme si své cíle, mějme vizi a pak se věnujme cestě samotné. Proces k dosažení výsledku musí být zajímavý a přínosný. Musí nám přinášet radost a podporovat naši touhu jít dál. Samotný výsledek pak bude jenom tečka na závěr zajímavé cesty.