Jak využít Pinterest v podnikání

Chcete držet krok s dobou a získat další prostor na online propagaci svých služeb a produktů? Vyzkoušejte Pinterest – oblíbenou sociální platformu, která sklízí mnoho úspěchu zejména na americkém trhu. O čem vlastně Pinterest je a jak jej využít v podnikání?

Co je to Pinterest a proč by měl firmy zajímat

Světem marketingu vládnou sociální sítě – podle aktuálních průzkumů vede zejména Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn. Do popředí se ovšem dostávají i další sociální platformy, které bodují zejména v zahraničí. Jedna z takových sítí se nazývá Pinterest. Pojďme si objasnit, o čem ten Pinterest je.

„Jedná se o webovou stránku, která svým uživatelům umožňuje zdarma vytvářet tematické kolekce obrázků či fotografií, které najdou online nebo je nahrají z vlastního počítače. Jedná se tedy o službu, která umožňuje online bookmarking (záložkování) obrázků. Takto vytvořené kolekce (či nástěnky) mohou procházet ostatní uživatelé a jednotlivé obrázky z nich komentovat, označovat tlačítkem „Like“ nebo si je rovnou přidat do své vlastní online nástěnky. Zároveň se jedná o sociální síť, jelikož všichni uživatelé spolu mohou interagovat, komunikovat a vytvářet obsah společně.“

Stejně jako další sociální sítě i tato se dá využívat jak pro osobní, tak obchodní účely. Pravdou je, že Pinterest může být dalším cenným online prostorem pro propagaci značky a produktů. Zde jsou důvody „proč“.

Statistiky pro markeťáky

  1. Stoupající počet aktivních uživatelů

Ačkoliv Pinterest nemusí být pro některé z vás až tak známý, v zahraničí se těší velké oblibě. Jen počet nových uživatelů vzrostl v loňském roce o 26 % a dosáhl na hranici 335 milionů aktivních uživatelů za měsíc. I když Pinterest ještě není schopen konkurovat platformám, jako je Facebook nebo Instagram, jeho potenciál týkající se propagace a prezentace produktů je skutečně velký.  

2. Pinterest je nejoblíbenější u žen

Na každé sociální platforma se vyskytuje určitá skupina lidí, která je na ní nejvíce aktivní. Zajímavé je to, že u Pinterestu je tato skupina velmi specifická ve srovnání s dalšími sítěmi. Dle statistik ji tvoří více než dvě třetiny ženy a podle nedávné studie společnosti ComScore je 8 z 10 žen maminek. To může určitým firmám poskytnout konkurenční výhodu.

3. Nakupování je nejvyšší prioritou pro 48 % uživatelů Pinterestu

Pinterest je více než jen sociální síť. Statistiky říkají, že Pinterest je považován za skvělé místo pro nákup a prodej věcí. Dle statistik je nakupování nejvyšší prioritou pro až 48 % uživatelů na Pinterestu. Srovnáme-li tento údaj s jinými sociálními sítěmi, zjistíme, že na Facebooku nakupuje jen zhruba 14 % uživatelů, a to stejné platí pro Instagram, Snapchat a Twitter, kde je toto procento ještě nižší.

Zdroj: eMarketer.com

Pinterest ve světě podnikání

Jak je vidět z výše zmíněných statistik, Pinterest může být pro podnikatele velmi výhodný. A to platí zvlášť pro ty, jejichž cílová skupina jsou ženy. Pokud máte například obchod či e-shop s oblečením, kosmetikou či dekoracemi v interiéru, tak může tato sociální platforma posloužit jako skvělý nástroj k vizuálně atraktivní propagaci. A jak si můžeme všimnout, uživatelé Pinterestu možnost nákupu jednoznačně oceňují. To, co na Facebooku často působí jako obtěžující reklama, je na Pinterestu vítaný obsah.

Firemní účty mají navíc tu výhodu, že mohou měřit dopady svých příspěvků a sledovat jejich statistiky týkající se návštěvnosti profilu, počet zobrazení příspěvků (pinů) nebo repinů (převzaté piny). Tyto statistiky jsou cenným zdrojem informací, který pomůže firmě tvořit takový obsah s největším úspěchem.

Jak zviditelnit firemní Pinterest

Dbejte na kvalitní SEO

O tom, jak důležitá je webová optimalizace SEO, jsme psali už v minulém článku. Neméně důležitou roli ovšem hraje také na sociálních sítích. Pro vytěžení potenciálu Pinterestu je vhodné optimalizovat v souladu SEO také obchodní profil.

Krok číslo jedna. Při registraci profilu vám Pinterest nabídne zvolit si URL adresu účtu. Využijte této situace a zvolte takovou, která přímo koresponduje s vaším podnikáním a zároveň obsahuje klíčová slova. Váš profil pak bude mnohem dohledatelnější, a tudíž je větší šance na jeho zviditelnění. To stejné platí u jakýchkoliv dalších popisků, ke kterým se na Pinterestu dostanete. Řeč je například o využití klíčových slov v kategorii „About“ nebo při popisu jednotlivých příspěvků. Velmi mohou pomoci i hashtagy, které rozdělují příspěvky do různých kategorií.

Rich Pins

Tvůrci a správci Pinterestu s podnikateli a firmami sympatizují, a proto vyvinuli speciální nástroje a funkce usnadňující propagaci jejich produktů. Jednou z takových funkcí jsou i „Rich Pins“. Díky ní lze k příspěvku vložit kromě popisku a hashtagů také další důležité informace, které se u běžných pinů neukazují. To dává firmě jistou konkurenční výhodu.

Zdroj: Trisoft.co.uk

Shop Look Pins

Podobnou funkcí jsou také „ Shop Look Pins “ , které bychom mohli přirovnat k „shoppable posts“ na Instagramu. Tento nástroj lze použít k označení jakéhokoli produktu obsaženého na obrázku. Tato označení se zobrazují jako malé bílé tečky, na které uživatelé mohou kliknout a zobrazit další informace – včetně cen, dostupnosti na skladu, akcí a odkazu na nákup.

Zdroj: SproutSocial

Promoted Pins

Další funkcí jsou takzvané „Promoted Pins“. Jedná se v podstatě o reklamu, která se postará o to, aby daný příspěvek vidělo více lidí z vaší cílové skupiny. Pokud tedy vaše SEO selže, toto je vhodná pojistka.

Jak jste se mohli přesvědčit, Pinterest může být pro určité firmy a podnikatele další sítí, kterou mohou dobýt. Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu zde není až taková konkurence, což může samotnou propagaci výrazně usnadnit. Pokud vás Pinterest zaujal, doporučujeme udělat rešerši pro lepší orientaci a prozkoumat tento odkaz, který popisuje fungování firemního účtu.