7 nejčastějších marketingových chyb

Začínáte s podnikáním a nevíte, jak se postarat o marketing? Možná už podnikáte léta, ale marketing vám ani nic neříká. Na první pohled možná jednoduchá věc, ale není to tak lehké, jak se zdá.

Uspět v podnikání není snadné a bez správně nastaveného marketingu nemožné. Jaké nejčastější marketingové chyby se vyskytují? Následující článek vám může pomoci v odhalení možné příčiny problému.

Když chcete všechno hned

Už zítra chcete tisíce sledujících, prodané zboží i potřebné konverze? Takto to bohužel nefunguje. Nejen online marketing, ale i celý byznys trvá vybudovat roky. Nestačí jen lusknout prsty. Komunitu fanoušků a spokojené zákazníky si musíte vybudovat pomocí důvěry, zajímavého obsahu a kvalitních produktů nebo služeb.

zdroj: Pexels

Chybí vám strategie a marketingový plán

Bez přehledného a efektivního plánu není možné uspět. Neplýtvejte penězi na reklamu, když ani nemáte sociální sítě. Pro začátek si vypracujte alespoň základní marketingovou strategii. Ještě před tím, než spustíte web a začnete prodávat. Přichystejte si sociální sítě a příspěvky alespoň na měsíc dopředu.

K prvnímu pomyslnému kroku k úspěchu si zkuste odpovědět na pár otázek:

  1. Kdo je můj zákazník?
  2. Jak ho můžu oslovit?
  3. Proč by ho měl zajímat můj produkt/služba?
  4. Proč by se měl zákazník vrátit?
  5. Snažím se o osobní přístup?

zdroj: Blue galetty

Co by měla správná marketingová strategie obsahovat?

  • definujte si svou značku a odpovězte si na otázku, proč to děláte, jaká je vaše vize a kam chcete dojít
  • jak má vaše značka působit na zákazníky
  • definujte si své publikum
  • jaké sociální sítě potřebujete
  • máte k tomu kompetentní zaměstnance/freelancery
  • vytvořte si rámcový publikační plán pro sociální sítě
  • jak se lišíte od konkurence
  • nezbytné je vytvořit si SWOT analýzu
  • jaký je váš rozpočet
  • proveďte SEO, analýzu klíčových slov
  • jak o sobě můžete dát vědět

zdroj: Pixbay

Vytvořit efektivní marketingovou strategii není jednoduché, ale určitě se vám to v budoucnu vyplatí.

Volba špatných kanálů

Neznáte svého zákazníka a nevíte, jaký je vhodný nástroj pro vaši komunikaci? Pokud nabízíte například hračky pro děti, jen těžko si budete zakládat LinkedIn. V případě, že nabízíte služby pro seniory, tak je asi nenaleznete na IG. Pokud si firma založí FB, ale přidává příspěvky pouze jednou za měsíc, pak to taky není v pořádku. V opačném případě jsou také firmy, které dokonce odmítají sociální sítě a pokrok kupředu.

Správné oslovení zákazníků a budování značky patří do promyšlené strategie. Musíte zvážit, jaké komunikační kanály jsou pro vás nejvhodnější.

Marketingové aktivity nejsou provázané

Zde platí stejné pravidlo jako pro marketingovou strategii, nic nelze dělat jen na půl. Pokud máte zastaralý web, bez prokliků a SEO, pak vám bude PPC reklama téměř k ničemu. 

zdroj: Top trendy

Všechny marketingové metody jako PPC, SEO, reklamy, PR články, sociální sítě ad jsou určené k tomu, aby přivedly na vaši stránku nové zákazníky. Pokud nebudete být tyto aktivity provázané, klient ani nemusí vědět, že daný kanál patří vám. Mějte všude odkazy a jasně pojmenované stránky, aby se v tom zákazník vyznal.

Nechcete si nechat poradit

Pokud nejste superman ani marketingový mág, pak těžko zvládnete ukočírovat veškerou marketingovou komunikaci a k tomu se ještě starat o fungující byznys. Nechte si od profesionálů poradit, jsou to investice do vašeho podnikání, které se ale časem vyplatí. Nemáte chuť ani čas psát blog nebo příspěvky na sociální sítě? Najměte si copywritera nebo marketingového specialistu. To samé platí pro reklamy, web a další správu. Nemůžete vše stihnout sami, úspěšný byznys je zásluhou vícero lidí, tak si nechte pomoci.

zdroj: Marketing media

Nepodceňujte brand marketing

I když je skvělé sledovat všechny online metriky a data, nesmíte zapomínat, že byznys zakládáte především jako člověk, nikoliv robot. Kdo jste? Jaký je váš příběh? Povězte to svým klientům. Získáte si jejich důvěru a ukojte možnou zvědavost. Účinnost brandového marketingu je většinou těžké nějakým způsobem měřit, ale budujete tak svoji značku. Nemyslete jen na zisk, ale na to, co můžete nabídnout a jak komunikujete se svými zákazníky.

Nemyslíte na tu nejlepší reklamu “WOM

Neznáte marketingový pojem WOM (Word-Of-Mouth)? Jedná se o jednu z nejlevnějších a zároveň nejlepších reklam na světě. Pokud budete mít spokojené zákazníky, tak se se svou zkušeností rádi podělí dál směrem k rodině, přátelům i známým. 

zdroj: Pexels