6 tipů pro zlepšení vašeho webu nebo e-shopu

Nezískává váš web tolik pozornosti, kolik byste chtěli? Nemáte objednávky na zboží nebo poptávky na služby? Máme pro vás 6 rychlých tipů, díky kterým svůj web okamžitě zdokonalíte.

Období během svátků je ideální k dohánění všech restů. Pokud váš web nedosahuje požadovaných výsledků, tak je potřeba něco změnit. V dnešním článku se dozvíte 6 klíčových bodů pro lepší fungování vaší stránky.

1. Myslete na svého zákazníka

Častokrát se setkáváme s tím, že majitelé webu píší málo nebo naopak až příliš informací. Nestačí napsat jen krátký popis toho, co prodáváte a přidat kontaktní údaje. Vypadáte pak nevěrohodně a zákazník nabude dojmu, že se od vás vlastně nic nedozvěděl.

Na druhou stranu dlouhé slohové práce o tom, jak produkt vznikl a kde jste studoval na střední také mnohé odradí. Napište odstavec až dva o vás i o vaší práci nebo nabízených produktech/službách. Zdali se budete vypisovat o celém svém životě, pak zákazníka odstrašíte. Jediná výjimka je, pokud nabízíte služby směřující k vám – kouč, marketér, copywriter atd., zde můžete vypsat své zkušenosti a životní postup. V e-shopu, kde budete nabízet například elektroniku, čaje nebo oblečení, to opravdu není potřeba.

Zdroj: Pexels

Konkurence je v dnešní době obrovská, a to především v Česku a na Slovensku. Jako dobrý obchodník se musíte zaměřovat na svého zákazníka a jeho potřeby. Upravte svůj web tak, aby odpovídal potřebám vašich potenciálních zákazníků.

2. Pozor na spráný formát

Ať už máte jakýkoliv produkt nebo službu k prodeji, tak je pravdou, že vzhled prodává. Pokud budete mít nepřehledné, špatně zpracované stránky s velkým množstvím textu bez formátování, tak moc chvály neposbíráte. V první řadě předejte design a správu webu nějakému odborníkovi, který ví, co dělá. Jelikož zájem zákazníka máte jen pár pouhých sekund, tak musíte zaujmout okamžitě.

Zdroj: Pexels

Jen málokdo čte opravdu vše, co máte na webu. Proto jsou nejdůležitější odstavce, nadpisy a čtivý text.

Nezapomínejte proto na tyto důležité body:

  • zaujměte poutavými nadpisy
  • pište krátké a jasné odstavce
  • mějte správné formátování textu
  • používejte odrážky, tučné písmo, obrázky
  • dávejte pozor na chyby v textu, překlepy
  • nesmí vám na stránce chybět kontakt 
  • nejlépe mějte i odkazy/ikony na sociální sítě

3. Špatně zvolené barvy

Mezi nejčastější chyby patří špatný výběr barev, tedy příliš agresivní tóny nebo špatný kontrast. Což bývá mnohobarevný text na tmavém pozadí nebo světlý text na bílém pozadí. Tohle není dobrá volba. Nejlepší kombinace je vždy kontrast, tedy světlý text na tmavém pozadí nebo tmavý text na světlém pozadí.

Zdroj: Pexels

4. Kompatibilita 

Další častá chyba v designu je ta, že váš web nebo e-shop není přizpůsobený k prohlížení z mobilu. Více než polovina návštěv vašeho webu chodí právě z mobilního telefonu, proto je tohle naprostá nutnost.

5. Chybějící rozcestník

Máte na svém webu rozcestník? V případě, že vám na webu nebo e-shopu chybí rozcestník/menu, zákazník bude zmatený. Přichází totiž na vaši stránku za nějakým záměrem a chce vše rychle vyřídit. Rozcestník má více podob, ale většinou je v pravém horním rohu nebo na úvodní listě.

Zdroj: Canva

Měl by obsahovat:

  • úvodní stránku, obecné informace
  • služby/produkty, které nabízíte
  • blog – může a nemusí být
  • informace o vás
  • kontakt na vás

6. Výzva k akci

Na většině webů se objevuje ten problém, že obsah je poměrně dobrý, ale chybí nějaká výzva k akci. Máte tlačítko koupit/objednat nebo formulář pro odeslání? Snažte se to svému potenciálnímu zákazníkovi, co nejvíce zjednodušit. Pokud máte jeho zájem, ale zákazník nemůže něco hned nalézt, pak odejde jinam. Umístěte na svůj web tlačítka jasné barvy, které vám pomohou ke konverzi a spokojenosti zákazníka.

Zdroj: Unsplash

Závěrem

Počet internetových obchodů z minulého roku vzrostl o 3.100 na 46.600 e-shopů v České republice. Do dvou let by zde tak mohlo být více než 50.000 e-shopů a to je už pořádná konkurence. Největší podíl na online nákupech má stále elektronika s 36 %, poté vybavení pro dům i zahradu 15 % a na třetím místě oblečení, móda a doplňky s 9 %.

Zdroj: e15, vlastní graf

Průměrný věk majitelů e-shopu či webu je 36–45 let. Téměř 60 % všech e-shopů nemá ani kamennou prodejnu, uvedl zdroj shoptet.