Marketingové procesy

Co jsou marketingové procesy a proč je potřebuji?

Na stránce o Marketingovém myšlení jsme vysvětlili jak a proč jej používat ke zlepšení podnikání. Pokud marketing vychází z hodnot a příběhu zakladatelů, je velmi osobní, přesvědčivý a originální. To přiláká pozornost klientů a umožní vytvořit jedinečnou značku bez silné konkurence kolem.

Marketingové myšlení je o postoji a přístupu ke klientům a k podnikání.

K úspěchu firmy potřebujeme vyladěnou operativu a efektivní doručení produktů nebo služeb. Marketingové procesy zahrňují komunikaci uvnitř firmy, sdílení informací s trhem a efektivní operativu firmy se zákazníkem na prvním místě.

Efektivní proces znamená, že každá činnost ve firmě je uskutečněna ve prospěch klienta.

Proč pracujeme v oblasti marketingových procesů?

Firemní konzultace děláme z přesvědčení, že firma uspěje, když podpoří a zúročí talenty svých lidí. Marketingové sliby jsou plněny jenom, když funguje firemní kultura a vnitřní komunikace. Když se firma postará o své lidi, oni se pak skvěle starají o zákazníky.

Spokojený zákazník znamená víc doporučení, pozitivní online recenze a levný marketing, který opravdu funguje.

 

marketingove procesy

Jaké jsou cíle spolupráce s vámi?

Cílů vzájemné spolupráce je několik:

  • Poznat a rozvíjet vnitřní motivaci vedení/majitele firmy. Cílem je, aby práce na vyšších pozicích bavila a nezpůsobila vyhoření a nechuť k práci.
  • Řídit a motivovat zaměstnance k vyšší samostatnosti a odpovědnosti. Jenom kreativita a vlastní motivace můžou zabezpečit inovace a rozvoj firmy.
  • Chceme pomoct vedení firmy, aby jejich řízení mělo větší dopad na podřízené a tím bylo dosaženo lepších výsledků.
  • Naslouchat zaměstnancům a využívat jejich zpětnou vazbu a nápady. Nepotřebujeme firemní poradce, zaměstnanci vědí o firmě mnohem víc, než vedení využívá.
  • Vytvořit motivující firemní kulturu, která bude přitahovat ty největší talenty. Zároveň snížíme fluktuaci zaměstnanců.

Neprodáváme návody, jak řídit firmu. Věříme, že firma má naprostou většinu informací k dispozici, ale obvykle neexistuje systém, jak je využít. Naším úkolem je takový systém vybudovat a dlouhodobě zlepšovat.

Jak to probíhá?

Budování firemních procesů a rozvoj marketingového myšlení je dlouhodobý úkol.

  • Začátek spolupráce přináší osobní konzultaci s vedením firmy, analýzu osobních cílů a rozebrání priorit v práci a osobním životě.
  • Konzultace s jednotlivými týmy se zaměří na současný stav a způsoby řešení jednotlivých úkolů. Formou skupinové konzultace vypracujeme SWOT analýzu pro jednotlivé týmy. Nepotřebujeme zatím žádné příručky a školení, zaměstnanci mají spoustu informací, které ještě nebyly využité.
  • Využijeme různé nástroje a pro efektivnější komunikaci a vzájemné porozumění. Aplikujeme některé ověřené systémy řízení.
  • Vytvoříme systém, pro zpětnou vazbu zaměstnanců společně s procesem, jak s ní naložit. Ignorování názorů zaměstnanců přináší spoustu negativních dopadů na jednotlivce i celou firmu. Naším úkolem je od zaměstnanců získat co nejvíce znalostí a nápadů na rozvoj.

Chcete vědět vic? Kontaktujte nás!